piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBył POT, teraz Bydgoszcz obiera kurs na promocję

Był POT, teraz Bydgoszcz obiera kurs na promocję

Szlakiem przetartym przez Polską Organizację Turystyczną zmierza (płynie) teraz Bydgoszcz. Co prawda do promocji miasto wykorzystuje mniejszą jednostkę, niż żaglowiec Chopin biorący udział w kampanii „Chopin. The Course”. Koncepcja pozostaje jednak taka sama.

Dla urzędników wykorzystanie jachtu Solanus do promocji Bydgoszczy w ramach akcji „Morskim Szlakiem Polonii” było oczywiste. Jednostka powstała w Bydgoszczy, jej załoga również składa się z samych bydgoszczan. „Więc cóż mogliśmy zrobić?” – pyta retorycznie Halina Piechocka-Lipka, dyrektor wydziału kultury i współpracy z zagranicą bydgoskiego magistratu. Zaznacza również, że pomysł na promocję miasta przy okazji rejsu powstał całkowicie niezależnie i nie ma nic wspólnego z akcją POT.

Rejs Solanusa rozpoczął się w maju zeszłego roku, do kraju ma powrócić na przełomie września i października. W sumie jednostka pokona 58 tys. kilometrów. Ze względów promocyjnych najistotniejszy będzie końcowy etap wyprawy, obejmujący Wyspy Azorskie, Cherbourg i Wilhelshaven. W tym ostatnim mieście po wojnie osiedliło się wielu Niemców, uciekających z Bydgoszczy przed zbliżającym się frontem.

Cała akcja promocyjna skierowana jest do Polonii zamieszkałej w miastach, które odwiedza Solanus. Organizatorzy liczą, że poprzez Polaków uda się także dotrzeć do szerszej publiczności. Całość, jak zaznacza Piechocka-Lipka, jest „wyczynem żeglarskim i promocyjnym”. Jego koszt to 150 tys. złotych.

Jak wynika z informacji POT, kampania „Chopin. The Course” zakończyła się sukcesem. Wedle szacunków organizatora żaglowiec zgromadził łącznie, w 20 odwiedzonych portach, kilkadziesiąt tysięcy osób. Okręt i wydarzenia z nim związane doczekały się także 80 informacji w zagranicznych mediach. Bydgoszcz też liczy na sukces, choć oczywiście w mniejszej skali. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj