.

 

Cadbury skrytykowane za „wymazywanie Wielkanocy” z pisanek w jednym ze sklepów

dodano: 
28.03.2024
komentarzy: 
0

Cadbury, międzynarodowa firma cukiernicza należąca do Mondelez International, zostało skrytykowane przez organizację ewangeliczną Christian Concern za reklamowanie czekoladowych pisanek jako zwykłych jajek. Sklep oskarżono o próbę wymazania związku między Wielkanocą a jajkami – podaje bbc.com. 

Jak informuje źródło, powołując się na Daily Telegraph, sklep Cadbury w Sprienfields Outlet w Spalding miał oferować dwa jajka w cenie dziesięciu funtów. 

Tim Dieppe, szef polityki publicznej w Christian Concern, przekazał, że pisanki są „wyraźnym symbolem historii wielkanocnej” i „bardzo dziwne jest oddzielanie Wielkanocy od jajek”. Dieppe podkreślił także, że takie działanie pozbawia ich znaczenia – donosi źródło. 

Szef polityki publicznej wspomniał również, że nie rozumie, dlaczego sklep nie użył po prostu słowa „pisanka” – czytamy. 

Właściciele Cadbury poinformowali, że „nie byli zaangażowani w promocję”. BBC zwróciło się do sklepu z prośbą o komentarz. 

Modelez International przekazał, że udzielił licencji na markę firmie Freshstores Limited, która prowadzi dyskont Cadbury „całkowicie niezależnie”. W oświadczeniu dodano, że promocja nie jest prowadzona przez Cadbury, a właściciele nie są w nią w żaden sposób zaangażowani. „Wszystkie wielkanocne jajka w skorupkach Cadbury sprzedawane w Wielkiej Brytanii bardzo wyraźnie odnoszą się do Wielkanocy na opakowaniu – czasami wielokrotnie – podkreślił Mondelez, cytowany przez źródło. 

„Cadbury używa słowa Wielkanoc w naszych działaniach marketingowych i komunikacyjnych od ponad 100 lat i nadal to robi w naszej nowej gamie produktów wielkanocnych. Twierdzenie, że jest inaczej, jest niezgodne z faktami. Skontaktowaliśmy się z Freshstore, niezależnym sprzedawcą detalicznym, który umieścił ten plakat w bardzo ograniczonej liczbie sklepów, i wierzymy, że zdejmie te plakaty” – napisał Mondelez, na którego słowa powołuje się bbc.com. 

27 marca 2024 roku reporter BBC odwiedził wspomniany sklep. Na plakatach widniała zmodyfikowana wersja reklamy. Tym razem zamiast zwykłych jajek widniała informacja o dwóch pisankach za dziesięć funtów – dowiadujemy się. (ao)

Źródło:

bbc.com, Gesture eggs: Cadbury outlet store criticised over Easter rebrand, Kevin Shoesmith & Harry Parkhill, 27.03.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin