niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„(Nie tylko) w podróży. Ustępuj. Pomagaj. Bądź miły” – przekonuje ZTM

„(Nie tylko) w podróży. Ustępuj. Pomagaj. Bądź miły” – przekonuje ZTM

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadza od września 2019 roku kampanię społeczną, która ma na celu propagowanie zasad dobrego wychowania w komunikacji miejskiej. Planowanych jest kilka odsłon – pierwsza przybliża potrzeby osób na wózkach inwalidzkich, pozostałe poświęcone będą pasażerom z niepełnosprawnością ruchową, osobom niewidomym czy kobietom w ciąży. ZTM chce też zwrócić uwagę na specyfikę podróżowania z dzieckiem i wózkiem dziecięcym, dużym bagażem, zwierzętami i rowerem.

W ramach kampanii na nośnikach komunikacji miejskiej emitowane będą animowane spoty. Przygotowała je nieodpłatnie, na mocy porozumienia, agencja Cape Morris. Materiały przypominają, by m.in. ustępować miejsca osobom na wózkach czy zdejmować plecak w czasie jazdy środkami komunikacji. „(Nie tylko) w podróży. Ustępuj. Pomagaj. Bądź miły. Bo gest, choć duży nie wymaga siły!” – przekonują autorzy kampanii. Spoty widoczne także będą w mediach społecznościowych.

W działania zaangażowana jest Fundacja Polska Bez Barier. Jej prezes, Maciej Augustyniak, przypomina, że podstawą podczas podróżowania komunikacją miejską powinna być empatia i uważność. Zwraca też uwagę, że jeśli widzimy, że ktoś potrzebuje pomocy, należy najpierw zapytać, czy jej oczekuje. „Nie można być dla siebie zbyt surowym, nawet jeśli zrobimy coś źle. Z drugiej strony, niepełnosprawność też nie upoważnia do tego, aby zachowywać się niegrzecznie. Jeśli oferujący pomoc zostanie ofuknięty, to nie jest to dobre” – mówi Augustyniak w komunikacie prasowym.

ZTM planuje jeszcze przygotowanie filmów instruktażowych, które pokazywałyby konkretne sytuacje w komunikacji miejskiej – informuje Tomasz Kunert, rzecznik stołecznego przewoźnika. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj