Janusz Schwertner w magazynie Dlaczego opisuje kulisy zawodu PR-owca. Tekst ma charakter przewodnikowy.
Autor podkreśla, że to zawód dla osób dobrze zorganizowanych, a jednocześnie kreatywnych. Dobry PR-owiec powinien być także prawdomówny i skuteczny. Potwierdzają to opowiadający o zawodzie m.in. Piotr Wrona z Task Force Consulting, Agnieszka Borowska z Polskiej Telefonii Cyfrowej, czy rzeczniczka PZPN Agnieszka Olejkowska.
Janusz Schwertner zauważa, że w tym zawodzie mniejszą rolę odgrywa wykształcenie kierunkowe, a większą – praktyka. Zgadzają się z tym specjaliści wypowiadający się w tekście – każdy z nich ukończył inny kierunek. Zdaniem dziennikarza branża jest otwarta na studentów, którzy posiadają wymienione wyżej umiejętności, a chcą zdobywać szlify w PR.
Schwertner zwraca także uwagę na ciemne strony zawodu. Z jednej strony PR-owcy zachwalają, że jest to ciekawa, pełna nieszablonowych wyzwań praca. Z drugiej zaś zwracają uwagę na natłok zadań oraz duży stres z nią związany. (bs)