piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościCelem marek musi być coś więcej, niż tylko zarabianie

Celem marek musi być coś więcej, niż tylko zarabianie

Konsumenci coraz częściej zwracają się w stronę firm, które wyznaczają sobie cele wykraczające poza wypracowywanie zysku. Jak czytamy na stronie ipra.org, cel stał się już niezbędnym elementem marketing miksu.

W tekście pada przykład marki Levis, która postanowiła ograniczyć zużycie wody przy produkcji jeansów (wyprodukowanie jednej pary pochłaniało 41 litrów). Firma opracowała nową metodę produkcji, przy której na jedną parę spodni przypada już tylko litr. To jednak nie był koniec – Levis stworzył także metodę recyklingu spodni, z których udało się zrobić ocieplenie do budynków. Marka przyłączyła się także do „Better Cotton Initiative”, której celem jest pokazanie hodowcom bawełny, jak uprawiać ją przy oszczędnym nawadnianiu.

Carol Cone z zarządu Edelmana zaznacza, że od 2008 roku zmieniły się wymagania konsumentów. Już wtedy z badania agencji wynikało, że 86 proc. ankietowanych oczekuje od firm takiego samego podejścia do kwestii dobra publicznego, jak do kwestii biznesowych. 73 proc. zadeklarowało natomiast zmianę marki, jeśli inna będzie oferowała produkty podobnej jakości ale jednocześnie wyznaczy sobie społeczny cel swojej działalności.

Jak firmy powinny dobierać cele? Cone radzi, aby odnosiły się do kluczowych kompetencji firmy, potrzeb kluczowych grup docelowych oraz dotyczyły istotnych problemów społecznych. Dobrze, aby firma nawiązała współpracę z organizacją pozarządową, w celu zyskania wiarygodności i merytorycznego wsparcia. Aby obrać cel i zaangażować firmę w jego realizację należy stworzyć międzydziałowy zespół złożony z doświadczonych managerów, całością powinien natomiast kierować zarząd firmy. Realizacja projektu powinna być poddawana ocenie od samego początku. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj