niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCentra handlowe na Facebooku: Stary Browar najpopularniejszy, bardziej aktywnie niż zagranicą

Centra handlowe na Facebooku: Stary Browar najpopularniejszy, bardziej aktywnie niż zagranicą

Najpopularniejsze strony fanowskie polskich centrów handlowych dorównują tym zagranicznym. Mimo mniejszej liczby fanów (w stosunku do USA czy Wielkiej Brytanii) aktywnie działającej społeczności mamy nawet kilkukrotnie więcej – wynika z raportu „Centra handlowe na Facebooku” przygotowanego przez SmartNet Research & Solutions i Fanpage Trender.

Jak wynika z raportu, wśród polskich centrów handlowych najpopularniejszy okazał się poznański Stary Browar z liczbą ponad 20 tys. fanów na Facebooku. Złote Tarasy oraz Blue City z Warszawy, które znalazły się na drugim i trzecim miejscu, mogą się pochwalić o około połowę mniejszą społecznością. W pierwszej piątce znalazły się też poznańska Galeria Malta oraz wrocławski Pasaż Grundwaldzki (oba z ponad 7 tys. fanów). Co ciekawe, pod względem odsetka aktywnych fanów Stary Browar uplasował się dopiero na szóstej pozycji, Złote Tarasy – dwudziestej czwartej, a Blue City – trzydziestej pierwszej. Liderami w tej kategorii okazały się tarnowski Gemini Park, wrocławska Renoma i… warszawska Marywilska, która ma zaledwie 209 fanów na Facebooku.

W raporcie można także przeczytać, że najpopularniejsze polskie centra handlowe mają generalnie mniej fanów od największych  centrów w USA czy Wielkiej Brytanii. Wynika to przede wszystkim  z tego, że liczba użytkowników Facebooka w Polsce generalnie jest mniejsza niż w tych krajach. Aktywność polskich fanów jest jednak w tym przypadku o wiele większa – najpopularniejsze w USA Mall of America z 233-tysięczną społecznością ma niewiele więcej aktywnych fanów niż polski Stary Browar.

Raport opracowano na podstawie danych uzyskanych przy użyciu Fanpage Trendera – narzędzia analitycznego wspomagającego działania marketingowe na Facebooku. W analizach wzięto pod uwagę profile firmowe 30 centrów handlowych z różnych miast Polski od początku lutego do końca kwietnia bieżącego roku. Analizie poddano zarówno podstawowe wskaźniki, ilościowe i jakościowe, dotyczące przede wszystkim treści i sposobu komunikacji. (iw)

Raport do pobrania

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj