sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCentrum Edukacji Obywatelskiej wprowadza nową identyfikację wizualną

Centrum Edukacji Obywatelskiej wprowadza nową identyfikację wizualną

Centrum Edukacji Obywatelskiej przeszło rebranding. Zmiany dotyczą logotypu i powiązanej z nim identyfikacji. Organizacja pozarządowa włączyła do systemu komunikacji także sześć obszarów programowych odzwierciedlających zakres działań CEO. Każdy z nich ma swój znak oraz kolor przewodni. Projekt wykonało warszawskie studio projektowe RZECZYOBRAZKOWE.

Motywem wykorzystanym do utworzenia nowej identyfikacji została litera „O” ze słowa „obywatel”. Projekty CEO wspierają w pracy edukacyjnej nauczycieli i dyrekcje szkół, jednak w centrum tych działań znajdują się uczniowie, czyli obywatele. Okrąg jako punkt wyjścia do stworzenia logotypu symbolizuje także podejście do edukacji obywatelskiej (przez przekazywanie wiedzy po kształtowanie postaw), doświadczenia szkolnego wychowanków (lekcje przedmiotowe, działania wychowawcze, aktywność pozalekcyjna) oraz pracy CEO w szkole (praca z całymi radami pedagogicznymi i dyrekcjami szkół). Skojarzeniem może być również kształt ziemi, która ma tłumaczyć, że współczesna edukacja obywatelska według CEO dotyczy nie tylko środowiska lokalnego czy krajowego, lecz także poziomu globalnego.

Nowe logo wraz z identyfikacją utrzymane są w kolorach ciemnoniebieskim i turkusowym. Zastosowanie takiej palety ma podkreślać kluczowe atuty organizacji – wiedzę ekspercką i 26-letnie doświadczenie, a jednocześnie aktualność, praktyczny wymiar proponowanych rozwiązań i bezpośredniość w kontakcie ze szkołami z całej Polski.

„W ciągu 26 lat naszej działalności pomogliśmy w nauczaniu już ponad 200 tys. nauczycieli i nauczycielek. Chcemy pomagać im jeszcze skuteczniej, dlatego stale się zmieniamy” – mówi dr Jędrzej Witkowski, prezes CEO. „Nowe logo lepiej odzwierciedla to, co w tej chwili proponujemy naszym odbiorcom i odbiorczyniom: wartościowe merytorycznie, ale też przystępne rozwiązania” – dodaje.

Grupy programowe, które znalazły się w nowym systemie komunikacji CEO, to: Pomagaj się uczyć, Angażuj obywatelsko, Odpowiadaj na globalne wyzwania, Otwieraj na kulturę, Wyjaśniaj politykę i Ucz otwartości. Ich nazwy są wezwaniem do wspólnego działania w ramach programów skupionych na metodach nauczania i oceniania, angażowaniu w aktywności obywatelskie, edukacji globalnej i ekologicznej, kulturze, polityce oraz umiejętności budowania relacji opartych na szacunku. Każda grupa oznaczona jest unikalnym znakiem oraz kolorem.

Do współpracy CEO zachęca hasłem, które brzmi: „Wspólnie tworzymy szkoły możliwości”. Ma ono podkreślać partnerskie podejście do współpracy ze szkołami, nacisk na relacje, przestrzeń na twórcze działanie oraz odkrywanie nowych możliwości.

Fundacja dzięki zmianom chce także dotrzeć ze swoim wsparciem do nowych odbiorców zainteresowanych zmianami w polskiej edukacji.

Poprzednie logo CEO

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj