niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCentrum Nauki Experyment przeszło rebranding

Centrum Nauki Experyment przeszło rebranding

Pod koniec grudnia 2020 roku Centrum Nauki Experyment przeszło rebranding. Celem wprowadzenia nowej identyfikacji wizualnej jest dopasowanie jej do aktualnej działalności gdyńskiej instytucji. Początkowo działalność Centrum Nauki Experyment była skierowana głównie do rodzin z dziećmi – wystawy zostały zaprojektowane tak, by przez zabawę dawać im wiedzę o świecie, prawach fizyki czy przyrody. Z czasem oferta poszerzyła się do wystaw (które obecnie zainteresują nie tylko dzieci, ale także młodzież i dorosłych) oraz wydarzeń i projektów skierowanych do różnych grup odbiorców. Instytucja obecnie komunikuje naukę dla odbiorców w każdym wieku i z każdej grupy społecznej, będącą łącznikiem między światem edukacji, nauki i biznesu. Zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej miało na celu odzwierciedlenie tego poszerzenia spektrum działalności.

Nowo zaprezentowane logo zostało skonstruowane od podstaw. W znaku zrezygnowano z sygnetu i postawiono na typografię. Kształty liter zostały wyrysowane od zera na podstawie koła lub prostokąta i zostały zaprojektowane parami – pierwsze dwie litery mają wyłącznie ostre krawędzie, a kolejne dwie posiadają łuki lub obłości (zależność ta powtarza się w całym logotypie). Jak wskazuje Centrum, dzięki temu udało się stworzyć znak „idealnie prezentujący różnorodność, zachowując przy tym samym spójność”.

stare logo

Stare logo

nowe logo

Nowe logo

Znak powstał w wielu odmianach, w tym z rozwinięciem o hasło „centrum nauki” czy w wersji skrótowej. Na jego podstawie stworzono także awatar.

awatar

Awatar

W ramach nowej identyfikacji opracowano również paletę kolorystyczną, która ma symbolizować pełne spektrum działalności instytucji. W poprzedniej identyfikacji wizualnej obowiązywał jeden główny kolor. Obecna paleta została poszerzona, żeby odzwierciedlać różnorodność działań Centrum.

kolory

Za pomocą tych kolorów stworzono gradienty, które nadawać mają nowoczesny charakter. Gradienty wykorzystywane mogą być m.in. w materiałach drukowanych i online w zróżnicowany sposób – np. jako tło w materiałach graficznych lub jako wersje uzupełniające do podstawowych, monochromatycznych wersji logotypu.

materiały

Centrum Nauki Experymet wskazuje, że kierunek wizualny został oparty głównie na literze X. Dla przykładu instytucja wymienia, że tą literą mogą być kadrowane zdjęcia, a na jej pionowej osi symetrii może zostać podzielone logo – tego typu rozwiązanie pojawia się m.in. na wizytówkach i szklanej fasadzie instytucji.

budynek

W nowym brandingu zdecydowano się także na nowy font – Gellix (bezszeryfowy, zainspirowany Futurą, czyli krojem pisma zaprojektowanym przez Paula Rennera). Centrum zwraca uwagę, że w foncie pojawia się wiele alternatywnych liter (np. a, g, m, n, r, t), co daje możliwość „tworzenia napięć między okrągłymi i kwadratowymi kształtami”.

Nowy branding objął także zmiany wizualne na stronie internetowej i w social mediach oraz wszystkie możliwe akcydensy, listowniki, wizytówki, gadżety reklamowe i elementy wewnątrz siedziby. Nowa identyfikacja pojawi się także na strojach edukatorów.

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia 2020 roku. Za projekt nowej identyfikacji odpowiada TOFU Studio. Proces ukazujący prace nad identyfikacją można zobaczyć na youtube’owym kanale Centrum Nauki Experyment.

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj