Od początku 2020 roku Centrum Nauki Kopernik posługuje się nowym logo. Celem wprowadzenia nowego znaku jest dopasowanie go do aktualnej działalności instytucji. Zmiana związana jest też z dziesięcioleciem miejsca.
Poprzedni logotyp stworzony został w 2006 roku dla powstającego wtedy centrum. Używany przez 14 lat znak przedstawiał cztery skierowane do środka strzałki, które „wyglądem przypominały oko cyklonu”. W komunikacie prasowym czytamy, że odzwierciedlał wcześniejsze potrzeby miejsca, które wiązały się przede wszystkim z zachęceniem potencjalnych odwiedzających oraz informowaniem, że „nadchodzi coś nowego, wciągającego, na czym warto się skupić”.
Stare logo
Nowe logo
Nowy znak reprezentuje poszerzoną działalność Kopernika, związaną z projektami realizowanymi poza siedzibą. „Nie jesteśmy już skupieni »do środka«. Zapraszamy do siebie, ale także wychodzimy »na zewnątrz«” – czytamy. Nowe logo jest „proste, minimalistyczne i nowoczesne”. Z poprzedniego logotypu pozostawiono jedynie koło – „figurę idealną, kompletną, obecną w każdej dziedzinie nauki” oraz pojemny znaczeniowo kształt graficzny. W kole pojawiać się będą różnego rodzaju obrazy dopasowane do aktualnych potrzeb, okoliczności i charakteru prowadzonych działań.
Nowe logo zostało stworzone przez zespół grafików z Centrum Nauki Kopernik. Jego autorką jest Marta Podolska. (ak)