Firma kurierska DPD wyłączyła swojego chatbota po tym, jak niezadowolony klient skłonił go do przeklinania i obrażania firmy – informuje theguardian.com.
Jak czytamy, muzyk Ashley Beauchamp chciał odnaleźć zaginioną paczkę, ale nie był w stanie uzyskać przydatnych informacji od chatbota. Po nieudanych próbach postanowił poeksperymentować z chatem. Klient podzielił się rozmową na portalu X. Na początku poprosił chatbota o opowiedzenie mu dowcipu, ale szybko zdecydował się skłonić go do napisania wiersza krytykującego firmę. Po kilku kolejnych podpowiedziach bot również przeklinał i nazywał siebie „bezużytecznym narzędziem, które nie może pomóc” – podaje źródło.
DPD oświadczyło, że za nietypowym zachowaniem chatbota stała nowa aktualizacja. W konsekwencji został on wyłączony, a firma pracuje nad aktualizacją swojego systemu – przekazuje źródło.
„Chatboty mają poprawiać nasze życie, ale gdy są źle zaprojektowane, doprowadzają do jeszcze bardziej frustrującego doświadczenia użytkownika” – przytacza źródło wypowiedź Beauchampa. (af)