Polscy użytkownicy portali społecznościowych dodają do swoich znajomych profile marek i firm, ponieważ oczekują na specjalne oferty i promocje – wynika z badania „KNOW: Konsument w mediach społecznościowych”, przeprowadzonego przez firmę IMAS International dla Euro RSCG Sensors.
W ramach ankiety przepytano grupę 538 internautów, korzystających przynajmniej raz w tygodniu z dwóch serwisów społecznościowych. Prawie jedna czwarta z nich przyznała, że dodaje do grona swoich znajomych profile tworzone dla marek i firm. Wśród głównych powodów takiego działania wskazują oni na sympatię do danej marki lub firmy, konkursy i promocje przez nie organizowane, zaproszenie otrzymane od firmy/marki oraz zwykłą ciekawość. Od firm posiadających profile na portalach społecznościowych internauci oczekują przede wszystkim specjalnych ofert i promocji (63 proc. odpowiedzi), unikatowych informacji i aktualności.
Widocznie marki i firmy nie zawsze spełniają te oczekiwania – prawie jedna piąta przepytanych przyznała, że przynajmniej raz zdarzyło się jej wykasować firmowy lub markowy profil z grona znajomych. Wśród przyczyn, poza brakiem profitów, wskazali oni na za dużą częstotliwość wpisów i nachalność komunikatów. (ks)
Cały raport z badania dostepny jest tu.