Chimney Poland przeanalizowało efektywność wideo w sieci wśród 500 największych firm na polskim rynku. Najwięcej subskrybentów ma Castorama, Lidl Polska opublikował najwięcej filmów, a najwięcej wyświetleń zebrał Play.
Jak wynika z raportu, 264 z 500 największych firm (wg rankingu Rzeczpospolitej) działających na polskim rynku posiada kanały YouTube dedykowane polskiej publiczności. Jednak tylko 222 opublikowały w ciągu ostatnich 12 miesięcy wideo w swoim kanale. Co więcej, jedynie 34 z nich publikuje materiały wideo ze stałą częstotliwością – co najmniej raz w tygodniu. 42 firmy nie zamieściły w ciągu ostatniego roku żadnego wideo. Łącznie w kanałach stu spółek z czołówki na YouTube opublikowano w ciągu roku 15,9 tys. materiałów wideo. Zebrały one 190,86 mln wyświetleń.
Według rankingu największy sukces odniósł kanał MetLife TUnŻiR, który ze 169 miejsca w 2014 roku awansował na miejsce pierwsze w tegorocznej edycji. Osiągnął 2 663 105 wyświetleń przy 9 filmach wideo, 119 subskrybentach i (w większości) zablokowanej możliwości dodawania komentarzy. Drugie i trzecie miejsce w rankingu – tak samo jak rok temu – zajęły kolejno Hortex Holding SA GK i Eurobank S.A. Na czwartm miejscu (awans z 11) plasuje się Raiffeisen Polbank.
Oprócz efektywności, ważna jest również sama popularność kanałów, którą mogą odzwierciedlać liczba subskrybentów czy tzw. kciuki w górę. W TOP5 pod względem liczby subskrypcji znalazły się kolejno kanały: Castorama Polska, Polkomtel, P4, Lidl Sklepy Spożywcze oraz Samsung Electronics Polska. Z kolei TOP5 najbardziej lubianych kanałów to: Castorama Polska, Bank Millennium, P4, Polkomtel i Polski Koncern Naftowy Orlen.
W Polsce YouTube cieszy się największą popularnością wśród serwisów wideo. Korzysta z niego ponad 16 milionów osób, czyli 73 proc. użytkowników internetu. Co minutę trafia do niego 300 godzin treści wideo, a połowa z tego jest odtwarzana na urządzeniach mobilnych.