Christian Paul, zaprezentowany w TVP jako amerykański projektant mody, po programie stał się obiektem medialnego zainteresowania. Dzięki publikacjom w mediach postać zyskała reklamę wartą 7,5 mln zł – podaje Instytut Monitorowania Mediów.
Nazwisko Christian Paul w dwie minuty zyskało medialną popularność za sprawą TVP Info. W materiale wyemitowanym 22 czerwca 2020 roku w głównym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej Christian Paul, przedstawiony jako amerykański projektant mody, chwalił kreacje Pierwszej Damy Agaty Kornhauser-Dudy.
Na materiał z jego wypowiedzią poświęcono łącznie dwie minuty czasu antenowego, które jednak za sprawą researchu dziennikarzy i osób ze świata mody w kolejnych dniach przerodziły się w ponad 13 tys. publikacji we wszystkich typach mediów – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Okazało się bowiem, że Christian Paul był dla osób z branży mody i dziennikarzy zajmujących się tym obszarem osobą zupełnie nieznaną. Trudno było – jak zwracali wówczas uwagę – znaleźć o nim i jego działalności jakiekolwiek informacje w internecie. Na zagadkowość postaci zwracał uwagę m.in. Michał Zaczyński, dziennikarz i ekspert z branży mody. Sprawa wywołała poruszenie w mediach. Wspomniane publikacje wygenerowały ekwiwalent reklamowy na poziomie 7,5 mln zł – podaje IMM.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
W trzy dni (od 24 do 26 czerwca) jego osobie poświęcono cztery godziny czasu antenowego w największych stacjach radiowych w Polsce. Wzmianki pojawiły się w Radiu RMF FM, Radiu Zet, Radiu Eska oraz jej stacjach regionalnych, AntyRadiu, Radiu Wawa oraz VOX FM Poznań.
Ekwiwalent reklamowy materiałów radiowych sięgnął 1,1 mln zł, a ich medialne dotarcie szacowane jest na 16,6 mln – wynika z analizy IMM.
W dwa tygodnie po emisji „Wiadomości” TVP liczba materiałów na temat Christiana Paula wyniosła dokładnie 13422 publikacje. Ich dotarcie szacowane jest na ponad 30 mln, zaś łączne AVE sięgnęło ponad 7,5 mln zł. Jak wynika z danych IMM, w internecie działalność amerykańskiego projektanta szybko stała się tematem numer jeden. Przez 14 dni od emisji pierwotnego materiału postać Christiana Paula szeroko komentowano w portalach internetowych, gdzie wartość publikacji szacowana jest na ponad 3,1 mln zł, oraz w social mediach, gdzie AVE wyniosło blisko 2 mln zł. Najczęściej sprawę komentowano na Twitterze – tam pojawiło się 10 tys. wzmianek – podaje IMM. (mb)