niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Ciało nie określa” – przekonuje Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę w nowej kampanii

„Ciało nie określa” – przekonuje Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę w nowej kampanii

25 listopada 2021 roku ruszyła kampania społeczna „Ciało nie określa”, realizowana pod hasłem „Moja wartość nie zależy od tego, jak wyglądam”. Start kampanii wiąże się z opublikowaniem przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę raportu dotyczącego wpływu korzystania mediów społecznościowych na postrzeganie swojego ciała przez nastolatków i nastolatki.

Celem akcji jest promocja – szczególnie wśród młodych ludzi – neutralnej postawy wobec ciała, która polega na przekonaniu, że samoocena i szczęście nie są zależne od wyglądu. Kampania ma zachęcać do skupienia się nie na tym, jak ciało wygląda, ale co dzięki niemu można osiągnąć. Dodatkowo kampania zwraca uwagę na problem hejtu w sieci dotyczącego wyglądu i urody.   

Z badań fundacji wynika, że co trzecia nastolatka i co piąty nastolatek korzystający z mediów społecznościowych czuję presję, aby poprawić swój wygląd. 43 proc. dziewcząt i 22 proc. chłopców stosuje filtry lub inne metody poprawiające wygląd na zdjęciach przed jego publikacją w internecie. Stres, dotyczący oceny po publikacji zdjęcia lub filmu w mediach społecznościowych, towarzyszy 37 proc. młodych ludzi. Wśród dziewcząt 43 proc. chciałyby wyglądać na co dzień tak, jak na zdjęciach umieszczanych na swoich profilach. Co piąta nastoletnia osoba uważa, że z powodu wyglądu ma małe szanse na popularność w sieci. Doświadczenie hejtu w sieci z powodu wyglądu dotyka 30 proc. nastolatków, natomiast 9 proc. młodych osób deklaruje, że nienawidzi swojego ciała.

Przekaz kampanii ma trafić również do rodziców, ponieważ, jak pokazuje raport, jeden na pięciu rodziców krytykuje wygląd swoich dzieci. Działania mają uwrażliwić ich na znaczenie kwestii wyglądu wśród młodzieży i uświadomić, jaki wpływ na jej samopoczucie i zdrowie psychiczne mają media społecznościowe.

Źródło: youtube.com/DajemyDzieciomSile

Głównym elementem kampanii jest „miniserial” prezentowany w postaci postów, krótkich filmów, animacji i grafik umieszczanych na Instagramie i TikToku. Nastolatkowie będą mogli obserwować w nim losy Marty – dziewczyny, która w wyniku hejtu związanego ze swoim wyglądem podejmuje w sieci działania będące sprzeciwem wobec odgórnie narzuconych wzorców urody i presji związanej z atrakcyjnością fizyczną.

Partnerami kampanii są Fundacja Orange oraz firma Snowdog. Jej realizację wspierają Meta i TikTok. Działanie współfinansowane jest przez Unię Europejską z programu „Łącząc Europę”.

Kampania potrwa do końca 2021 roku. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj