sobota, 28 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCiesielska: À la carte „PR z Eventem”

Ciesielska: À la carte „PR z Eventem”

W XXI wieku klienci planując działania public relations związane z wydarzeniami sięgają do gwiazd, a raczej po gwiazdy. Ale trochę inne niż dotychczas, gwiazdy innych specjalizacji. Na przestrzeni kilku miesięcy można było z łatwością zobaczyć, gdzie event jest nierozerwalnie związany z PR-em i gdzie działanie bez niego nie miałoby najmniejszego sensu

Orange Video Fest by Lifetube

6 grudnia, Torwar. To było prawdziwe święto YouTube’a. Event zgromadził 5 000 ludzi pragnących zobaczyć na żywo swoich bohaterów – 50 youtuberów z milionową widownią. Do owych bohaterów zaliczają się Wardęga, Stuart Edge, Furious Pete, Abstrachuje.tv , AdBuster, SKKF, Polski Pingwin czy Rock. Młodzież na miejscu ma do wyboru wszystko w pigułce czyli: targi, warsztaty, konferencje, festiwal. Internet huczy. W tle dla poważniejszej publiczności odbywa się prawdziwa gratka dla marketerów. Bohaterowie najczęściej oglądanych treści YouTube, reprezentujący Orabrush, Ricky Ray Butler, AK74.pl,  LifeTube.pl, dzielą się wiedzą, reprezentują case studies, przekonują, że właśnie do gry wchodzi tania alternatywa dla promocji treści video. Miliony wejść na stronę. I miejsce w głównych wydaniach wiadomości.

Ice-bucket challenge – event w social mediach

Organizacje charytatywne też uwierzyły w magię gwiazd. Prawie każdy z nas miał do czynienia w Internecie z akcją  „Ice Bucket Challenge”. Uczestnicy akcji wysyłają przelewy na badania w zakresie lekarstwa na ALS, czyli stwardnienie zanikowe boczne lub/oraz polewają się wiadrem lodowatej wody zwykle na głowę, nominując kolejnych wybrańców do przyłączenia się do akcji. Głównie w celu, aby pojednać się z chorymi, którzy ponoć ten stan szoku znają z postępującej choroby. Wyzwanie nagrywania mikro-filmików, rozsiewa się dość spektakularnie po celebrytach, gwiazdach, biznesmenach i politykach wzywających się nawzajem do udziału w zmasowanej akcji. Akcja rozsiewa się łańcuszkowo na kanale youtube.  Tytułem przykładu, gubernator New Jersey, Chris Christie nominuje CEO Facebook’a Marka Zuckerberga, który z kolei wzywa do akcji Billa Gatesa, a tenże poleca kolejne trzy inne znane osobistości. Filmiki rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie „wirusowo”, biją rekordy popularności i zachęcają kolejnych do wzięcia udziału w nowej modzie na mokrą głowę. Jest akcja– jest zasięg – jest PR i jest moc. Mamy komplet.

Projekt 24h schedule, w Łodzi

W zeszłym roku 11 listopada wzięłam udział w niezwykłym projekcie trwającym 24 godziny. Projekt realizowany został przez Instytut Geografii Miast na Uniwersytecie Łódzkim. Na projekt przyjechały 5 osobowe grupy zawodników reprezentujące liczące się uczelnie w kraju. Zadaniem drużyn było analiza danych związanych z turystyką biznesową Łodzi i wystawienie rekomendacji, w którą stronę powinna podążać, aby działać najefektywniej. Nad tym zespoły pracowały owe 24h. W finale każda z drużyn miała okazję przedstawić w 7 minutowej prezentacji przed jury. Analiza rozwoju turystyki biznesowej Łodzi w oczach siedmiu zespołów była różnorodna, wnikliwa i dostarczyła niezłego potencjału do nadania kierunku rozwoju dla Urzędu Miasta Łodzi. Wygrana ekipa – wyjechała do Lillehammer Norwegii na Study Tour. O ile projekt PR-owo faktycznie nie odbił się szerokim echem – o tyle wierzę, że może być dobrym przykładem na to, jak połączyć potencjał uczelni z potencjałem młodej kadry specjalistów i wyjść naprzeciw utartym rozwiązaniom urzędników z Miasta Łodzi. Temat wdzięczny dla specjalistów Public Relations, z łatwością i lekkością mogącą nadać odpowiedni wymiar rozgłosu.

Dziś jedno jest pewne – nieuniknione staje się przenikanie kilku oddzielnych dyscyplin: reklamy, marketingu (eventów), promocji sprzedaży, public relations. To one łącznie prowadzą do czegoś, co czasami przypomina niemal „stawanie na głowie” służące zdobyciu zaufaniu klientów. Swoista symbioza samodzielnych dyscyplin pozwala dostarczać zintegrowaną komunikację marketingową, do której dążą dziś nasi klienci. I oby tych akcji jak najwięcej. Istotą staje się wówczas zrozumienie  konsumenta i tego co aktualnie się do niego przemawia. Budowanie relacji pomiędzy organizacjami a jego otoczeniem jest kluczowe w skutecznym wdrażaniu działań z zakresu zintegrowanych procesów komunikacji marketingowej.

Agnieszka Ciesielska

Event manager, blogerka, trenerka Akademii PRoto

Szkolenie otwarte – Event jako narzędzie PR już 20 lutego w Warszawie. Zapraszmy do zapoznania się z programem szkolenia i zapisów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj