piątek, 24 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościCity Brand Index: Warszawa na końcu klasyfikacji

City Brand Index: Warszawa na końcu klasyfikacji

Warszawa zajęła 43 miejsce wśród 50 miast sklasyfikowanych w badaniu City Brand Index, przeprowadzonym przez Anholt-GfK.

Indeks określany jest na podstawie sześciu wskaźników: ogólnego postrzegania miasta (jego międzynarodowego statusu i pozycji), miejsca (położenia geograficznego), ogólnych warunków życia (kosztów utrzymania, standardu usług publicznych), ludzi, pulsu miasta (wydarzeń, w których można wziąć udział) oraz potencjału miasta (możliwości zarobkowych i edukacyjnych).

Po uwzględnieniu tych kryteriów najatrakcyjniejszym miastem na świecie okazał się Londyn. Drugie miejsce przypadło Sydney, a trzecie Paryżowi. Wśród 50 uwzględnionych miast Warszawa uplasowała się na 43 pozycji, nieznacznie wyprzedzając Szanghaj. W stosunku do ostatniej edycji badania jej pozycja poprawiła się w kategorii bezpieczeństwa (36 miejsce, liderem jest Sydney) i otwartości kulturowej (37 miejsce, pierwszy jest Londyn).

W pierwszej dziesiątce rankingu dominują miasta europejskie i amerykańskie. (ks)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj