niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCo czwarty Polak planuje bojkot produktów Maspeksu

Co czwarty Polak planuje bojkot produktów Maspeksu

Czy  kontrowersyjna reklama napoju Tiger sprawi, że Polacy będą bojkotować produkty firmy Maspex? SW Research przeprowadziło w tej sprawie sondaż na zlecenie serwisu rp.pl.

Na instagramowym profilu Tigera 1 sierpnia 2017, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, pojawiła się grafika z hasłem „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie”. Internauci ostro skrytykowali markę za takie działanie. Firma przeprosiła, a w ramach zadośćuczynienia wpłaciła 500 tys. złotych na rzecz Powstańców. Agencja J. Walter Thompson Group Poland, która była odpowiedzialna za komunikację marki w mediach społecznościowych, również przeprosiła i poinformowała o zwolnieniu pracowników odpowiedzialnych za posty na profilu Tigera. Później Maspex, właściciel napoju Tiger, rozwiązał umowę z agencją. Usunięto też profil napoju na Instagramie.

Czytaj także: Wpadka Tigera – sygnał alarmowy dla całej branży

Jak informowaliśmy, Grupa Lotos zdecydowała się na wycofanie napoju ze sprzedaży na stacjach.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie rp.pl wynika, że co czwarty ankietowany planuje bojkotować produkty koncernu Maspex. Jak czytamy, blisko połowa respondentów nie ma jednak takich planów, a 28 proc. badanych nie ma zdania w tej sprawie.

Dalej czytamy, że częściej zdecydowani na bojkot produktów firmy są mężczyźni (29 proc.). Do bojkotu chętniej przyłączą się osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym (32 proc.), o dochodach od 2001 do 3000 złotych (30 proc.), a także pochodzący z miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (38 proc.).

Badanie przeprowadzono na grupie 800 Polaków. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj