sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCo działa na podświadomość i jak ją wykorzystać w komunikacji?

Co działa na podświadomość i jak ją wykorzystać w komunikacji?

Efekt widza, budowanie społeczności internetowych, reguła niedostępności czy  tymczasowość  – Barbara Stawarz, CEO agencji Content King,  wylicza, które czynniki wpływają na nasze decyzje zakupowe.

Jak czytamy w Marketingu w Praktyce, jedną z nich jest społeczny dowód słuszności i chęć naśladowania innych. „Mechanizm skoro już tyle osób tego używało i działa potrafi zdziałać cuda i pozostawić produkty daleko w tyle”. Sprzedaż produktów rekomendowanych wzrasta o 20 proc.

Innym punktem, który w opinii Stawarz skutecznie działa na nasza podświadomość, jest reguła niedostępności. „Zdecydowanie bardziej cenimy coś, co jest dostępne w ograniczonym stopniu”. Hasła, które wywołują w konsumentach te odczucia to: „oferta ważna do”, „ostatnie sztuki”, „tylko dziś”.

Duży wpływ na podjęcie decyzji ma także kolejność prezentowania. „W przypadku produktów, które są do siebie podobne, mają zbliżoną cenę i parametry, najczęściej wybierany jest ten produkt, który pokazano jako pierwszy” – czytamy w artykule.

W dalszej części tekstu Stawarz podaje przykład linii lotniczych Ryanair, która w procesie sprzedaży biletów lotniczych online skorzystała z komunikacji kojarzącej się odbiorcy z „lękiem przed stratą”. Klienci mieli do wyboru dwie odpowiedzi, które miały wyrazić ich stosunek do ofety : „nie, zaryzykuję” i „tak, chcę się ubezpieczyć”. Kampania przyniosła skutek,  bo jak dodaje dyrektor generalna Content King „ bardziej niż wizja zysku działa na nas lęk przed stratą”. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj