W dobie stałego porównywania produktów firmy wykorzystują certyfikację jako narzędzie budowania wizerunku i zaufania – czytamy w Gazecie Finansowej.
Jak czytamy, gospodarka wolnorynkowa jest barierą dla niskiej jakości i sprawia, że konkurencyjne produkty są stale porównywane. Certyfikacja cieszy się więc coraz większym zainteresowaniem, przede wszystkim wśród małych i średnich firm. Certyfikaty świadczą o sile i profesjonalizmie firmy i zwiększają jej szanse na lokalnym rynku – zauważa Marta Wojas, autorka artykułu.
Dalej czytamy też, że certyfikacja na zgodność ze standardami jakości jest skutecznym narzędziem budowania wizerunku firmy i zaufania do niej. Certyfikat pokazuje firmę jako odpowiedzialną, profesjonalną i dbającą o klienta, jest także narzędziem biznesowym. Świadczy o zaangażowaniu kierownictwa w dbanie o jakość, ograniczanie ryzyka biznesowego, a także dbanie o pracowników, dostawców czy klientów. Jakie są efekty? Większa sprzedaż i zyski, spadek liczby reklamacji czy kar i odszkodowań – wylicza autorka. A to sprzyja wdrażaniu nowych technologii i wprowadzaniu nowych produktów. Firma efektywniej zarządza też zasobami i staje się bardziej konkurencyjna.