piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCo kupujemy? Portret polskich e-konsumentów

Co kupujemy? Portret polskich e-konsumentów

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016”, prawie połowa (48 proc.) polskich internautów decyduje się na zakupy w sieci. Co więcej, ten odsetek ma wzrosnąć.

Okazuje się, że najczęściej online kupujemy odzież i akcesoria (72 proc.). Zalando przeprowadziło badanie mające pokazać, jakie trendy zakupowe dotyczą poszczególnych miast polski.

Dowiadujemy się z niego, że stolica nabywa najwięcej odzieży sportowej i produktów marek premium. Mieszkańcy Szczecina z kolei kupują najwięcej ubrań dla dzieci. W czarne ubrania dla mężczyzn i wysokie obcasy dla kobiet zaopatrują się natomiast mieszkańcy Bydgoszczy. Odważne, kolorowe ubrania interesują zaś wrocławian. Konsumenci z Katowic wybierają ubrania typu „office-wear” (formalną odzież), a osobom mieszkającym w Lublinie Zalando sprzedaje najwięcej sukienek.

Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando, podkreśla, że Polacy nie boją się zakupów w internecie – tak jak kilka lat wcześniej. Liczba e-kosnsumentów cały czas rośnie, a „Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie” – dodaje. Wspomina przy tym również o dużej roli kanałów mobilnych. „Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62 proc., a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50 proc.” – zaznacza.

Grafiki: materiały prasowe Zalando

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj