Pod koniec grudnia ruszy kampania uświadamiająca rolę i znaczenie Funduszy Europejskich. W ramach Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce powstały dwa spoty reklamowe promujące projekt. Pojawią się one w telewizji pod koniec grudnia, a na luty planowana jest kampania outdoorowa. Za projekt odpowiada Grupa Eskadra, działająca na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Każdy ze spotów adresowany jest do dwóch grup odbiorców. Pierwszy z nich, zatytułowano „Dobrze nam się układa” i skierowany jest do dorosłych. Jak informuje Eskadra, w reklamie pojawiają się dzieci, które przy użyciu błękitnych klocków z symbolami Unii Europejskiej bawią się w budowniczych miasta. Spot ten ma pokazać wszystkim Polakom, że dzięki Funduszom Europejskim każda jednostka administracyjna, a także cała Polska moją ogromnie możliwości rozwoju.
W drugiej reklamie adresowanej do młodzieży, wykorzystano wiele efektów specjalnych i dynamiczny montaż, aby skutecznie dotrzeć do młodego odbiorcy. Komunikat zrealizowany pod hasłem „Świetny program” przypomina grę komputerową, a stylistyką nawiązuje do filmu science fiction – Blade Runner. (ał)