Grayling opublikował wyniki kwartalnego badania poświęconego trendom w branży komunikacyjnej. Jak wynika z jesiennej edycji raportu Grayling Pulse, aż 22 proc. firm nie posiada strategii poświęconej mediom cyfrowym. Jedynie 39 proc. firm, które mają taką strategię, powiązało ją z ogólną strategią wizerunkową firmy.
Aktywność firm w mediach społecznościowych służy przede wszystkim zwiększeniu świadomości dotyczącej tego, co na temat danej marki mówią internauci (22,1 proc.) oraz poprawie reputacji (21,4 proc. odpowiedzi). W skali całego świata 22 proc. firm w ogóle nie ma strategii poświęconej aktywności w sieci. Najczęściej można je spotkać w Afryce (32,5 proc. firm bez tego typu strategii), Europie Wschodniej, Bałkanach i Północnej Azji – traktowanych w badaniu jako jeden region (29,6 proc.). Firmy posiadające tego typu strategię stanowią największy odsetek w Europie Zachodniej (78,4 proc.) i Ameryce Północnej (78,3 proc.).
Autorzy badania pytali także o środki wydawane na komunikację. Jak wynika z badania, w ostatnim kwartale większość firm nie zmieniała budżetu na działania PR. Wydatki ograniczyło niecałe 19 proc., a zwiększyło 20 proc. firm. (ks)