„Gdy pytamy ogólnie o markę, to uruchamia się stereotyp produktu markowego – czyli często marki luksusowej, bardzo drogiej i dla wielu niedostępnej” – czytamy w artykule dotyczącym badań przeprowadzonych dla Stowarzyszenia ProMarka na łamach Trendy Food. Rzeczywiste doświadczenia respondentów przeczą jednak temu stwierdzeniu: po wnikliwszej analizie produkty markowe wcale nie okazują się tak bardzo drogie i niedostępne. Z badań wynika, że aż 80% Polaków chętniej wybiera produkty markowe. Przeprowadzone przez TNS OBOP badanie „Co Polacy sądzą o markach?” dotyczyło świadomych wyborów konsumenckich i było integralną częścią kampanii „Wybierz markowe”.
W akcji bierze udział 14 marek, które występują pod wspólnym hasłem „Marka ręczy dobrym imieniem”. „Poprzez kampanię staramy się przekonać konsumenta, aby w swoich codziennych decyzjach zakupowych dokonywał świadomych wyborów, bo to go uchroni przed rozczarowaniem” – tłumaczy Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny Stowarzyszenia.