Jaką rolę odgrywa PR w Twoim życiu? Czy na pewno żegnasz się z nim w momencie opuszczania biura?
PR-owcy dużo czasu spędzają na wysyłaniu maili, rezerwowaniu briefingów czy monitorowaniu informacji o kliencie. Wielu z nich kocha to, co robi i nieświadomie przenosi swoją pracę poza biuro – czytamy w prdaily.com.
Jeśli używasz określeń takich jak „follow up” czy „burza mózgów” poza pracą lub ustawiasz w kalendarzu przypomnienia o wizycie u fryzjera, oznacza to, że PR przeniknął do Twojego codziennego życia – informuje źródło.
Oto 4 przejawy tego zjawiska. Jeśli zauważysz je u siebie, to znaczy, że dotyczy ono również Ciebie.
Organizacja
PR-owiec lubi być zorganizowany, a nieprzegapianie deadline’nów czy koordynowanie najważniejszych zadań stanowią dla niego klucz do zarządzania zespołem oraz samym sobą. Ma to również znaczenie w budowaniu pozycji wśród rówieśników – czytamy. Jak podkreśla Karina Chowdhury, autorka artykułu, organizacja jest znakomitą umiejętnością, a uważni PR-owcy dostrzegą, czy wykorzystują ją również poza miejscem pracy.
Ile razy zdarzyło Ci się ustawić w kalendarzu zaproszenie na kolację? – pyta Chowdhury. Może to Ty wyznaczasz plany na weekend, ponieważ Twoi znajomi wiedzą, że jesteś na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami? Twoja wiedza i umiejętność koordynacji pomagają zatem także w życiu osobistym.
Język i tworzenie wiadomości
Chowdhury pyta: czy uczestniczyłeś w burzy mózgów, by wybrać restaurację na urodzinową kolację? A kiedy kolega nie odpisuje na Twojego smsa, do głowy przychodzi Ci „follow up”? W pracy tak często powtarzamy niektóre sformułowania, że nie powinno nikogo dziwić, kiedy z przyzwyczajenia zaczynamy używać ich poza pracą – podaje źródło.
Jak czytamy, po zakończeniu wykonywania zawodowych obowiązków, nadal towarzyszy nam obsesja idealnej wiadomości.
Szukanie dziennikarzy do kontaktu podczas oglądania telewizji
Jak często, oglądając telewizję czy czytając gazetę, zastanawiasz się: czy mogę wysłać maila do do tej osoby?
Zawsze staramy się znaleźć sposoby, by dotrzeć do jakiegoś dziennikarza czy publikacji. Jak czytamy, news nie jest po prostu newsem, ale sposobem zauważenia trendów oraz sprawdzenia, czy możemy zyskać nowych klientów. Mimo tego, że po pracy „wyłączamy się”, nasza czujność nadal działa.
Social media to Twoja druga natura
Wiesz kiedy publikować posty, by osiągnąć największe zaangażowanie. Jesteś „przyklejony” do telefonu, na bieżąco sprawdzasz skrzynkę pocztową, śledzisz trendy i najnowsze wiadomości oraz konta dziennikarzy na Twitterze i LinkedInie, co pomaga ci w stworzeniu idealnej personalizowanej wiadomości mailowej.
PR rządzi się swoimi prawami: nienormowane godziny pracy i bycie dostępnym 24/h. (ak)