sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościCo przyciąga młodych ludzi do pracy w PR? Badanie Good One PR

Co przyciąga młodych ludzi do pracy w PR? Badanie Good One PR

Good One PR prezentuje wyniki badania przeprowadzonego wśród studentów dotyczącego ich opinii na temat pracy w branży PR. Agencja przeprowadziła ankiety wśród studentów Uniwersytetu Warszawskiego podczas tegorocznych Targów Pracy i Praktyk „PRaktycznie do PRacy”, które odbyły się w czerwcu.

Jak podkreśla Good One PR, tego typu wydarzenia to nie tylko okazja do pokazania, na czym rzeczywiście polega praca w branży PR, lecz także dobry moment dla pracodawców, aby lepiej poznać potrzeby i oczekiwania przyszłych pracowników.

Przeprowadzone ankiety miały na celu zbadanie przede wszystkim trzech aspektów: jakie są oczekiwania młodych osób wobec pracy w PR, jakie widzą w niej możliwości oraz z jakimi wyzwaniami ich zdaniem trzeba się mierzyć w tej branży.

>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

Jak wynika z badania, studenci dość wysoko oceniają poziom swojej wiedzy na temat branży public relations. Większość respondentów oceniła swoją wiedzę w tym zakresie jako dobrą (58,7 proc.) lub bardzo dobrą (21,7 proc.). Przeprowadzający badanie zapytali również o to, skąd młodzi ludzie czerpią wiedzę na temat PR-u. Wśród najczęstszych źródeł informacji wymieniano wykłady, warsztaty oraz treści dostępne w internecie i mediach społecznościowych. 76,1 proc. respondentów zadeklarowało też, że brało udział w kursach i warsztatach dotyczących PR, co świadczy o wciąż rosnącym zainteresowaniu tą branżą.

Jaki powinien być dobry PR-owiec?

Respondenci zostali zapytani o trzy najważniejsze cechy dobrego PR-owca.

Wśród najważniejszych cech dobrego PR-owca studenci wymieniali przede wszystkim kreatywność, komunikatywność oraz umiejętność budowania relacji. Duże znaczenie według nich ma również umiejętność strategicznego planowania, analitycznego myślenia, monitorowania trendów oraz lekkie pióro. Cenne w tym zawodzie są również otwartość na nowe pomysły i umiejętność reagowania na dynamicznie zmieniający się rynek. Wyniki badania potwierdzają, że młodzi ludzie są świadomi, czego branża wymaga od specjalistów.

Jakie wyzwania branża PR stawia przed pracownikami?

Przeprowadzający badanie postanowili zadać studentom pytanie, jakie obawy towarzyszą im w związku z pracą w branży PR. Najczęściej wymieniane czynniki to stres i praca pod presją czasu – tak zadeklarowało 62,2 proc. respondentów. Studenci wyliczają również, że ich obawy wiążą się z brakiem doświadczenia, stabilnością zatrudnienia czy trudnościami w dostosowywaniu się do współpracy z różnymi klientami.

„Te obawy wskazują na potrzebę wsparcia młodych talentów przez firmy z branży PR, poprzez programy stażowe, mentoring oraz jasną ścieżkę kariery” – podkreślają specjaliści z branży przeprowadzający badanie.

Co przyciąga młodych ludzi do pracy w branży?

Okazuje się, że pomimo świadomości wielu wyzwań większość respondentów rozważa pracę w branży w przyszłości. Kwestie, które najbardziej przekonują młodych ludzi do pracy w PR, dotyczą przede wszystkim elastycznych godzin pracy, możliwości rozwoju zawodowego i awansu, a także pracy w kreatywnym środowisku.

Z przeprowadzonych ankiet wynika, że studenci szczególnie cenią możliwość realizowania działań kreatywnych (87 proc.), organizację różnorodnych wydarzeń oraz współpracę z mediami, influencerami czy markami. To właśnie te aspekty wpływają na atrakcyjność pracy w branży PR, która dla wielu młodych osób jawi się jako ekscytująca i dynamiczna ścieżka kariery.

>>> Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że młode pokolenie widzi w branży PR atrakcyjne perspektywy zawodowe. Nie zmienia to jednak faktu, że są oni świadomi wyzwań związanych z pracą w branży. „Aby przyciągnąć nowe, kreatywne umysły i jednocześnie utrzymać kulturę pracy sprzyjającą ich rozwojowi, firmy z branży PR muszą tworzyć środowisko, które umożliwi młodym specjalistom realizację ich ambicji w wymagającym, ale fascynującym otoczeniu” – zwraca uwagę Ewelina Jaskuła, Account Managerka i Healthcare & Lifestyle Team Leaderka w Good One PR. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj