Choć trzy największe komitety zgłosiły kobiety jako kandydatki na premiera, to ta aktywność nie przekłada się na TT – wynika z raportu Hill and Knowlton i Twiangulate.
Badanie dotyczy aktywności na Twitterze „jedynek” z list wyborczych i było przeprowadzone w październiku 2015 roku. Spośród 390 kandydatów 172 ma założone konto w serwisie. Biorąc pod uwagę, że w 2013 roku ta zależność była podobna wyniki nie są pocieszające. Spośród 172 kont tylko 38 jest prowadzonych przez kobiety (22 proc. ogółu). To ciekawa obserwacja, jeśli weźmiemy pod uwagę, że trzy największe komitety wystawiły właśnie kobiety na kandydatki na premiera. Przy tym profil Beaty Szydło znalazł się na 83 miejscu zestawienia , a konto Ewy Kopacz jest nieaktywne. Kancelaria Premiera postawiła bowiem na komunikację za pomocą profilu instytucji (@KPRM), co nie było słusznym ruchem. Jak wynika z badania, profile partyjne, jak i instytucji nie cieszą się dużą popularnością, zarówno wśród „jedynek”, jak i reszty użytkowników.
Tu najwięcej obserwujących ma Platforma Obywatelska – jest ich odpowiednio 61 do 40 000. Także oficjalne konto Prezydenta RP, będące kontem przechodnim, przejętym przez Andrzeja Dudę po Bronisławie Komorowskim, nie cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Zdecydowanie większą uwagę przykuwa profil obecnego prezydenta czy też innych polityków, wśród których prym wiodą Radosław Sikorski i Donald Tusk. Na liście nie znalazł się żaden z polityków obecnie zapisanych do Prawa i Sprawiedliwości.
Które media cieszą się największą popularnością jedynek? Na liście top20 znalazły się tylko cztery konta wyraźnie powiązane z portalami online: @300polityka, @gazetapl_news, @PAPInformacje oraz @RMF24.pl. Z kolei aż 7 tytułów związanych jest z tytułami drukowanymi. Tu na czele są Newsweek Polska, Polityka, Gazeta Wyborcza. Listę zamyka profil programu Kontrwywiad RMF FM. I tu kolejna ciekawa obserwacja, bo prowadzący program, Konrad Piasecki jest najchętniej obserwowanym dziennikarzem. Drugie miejsce zajął Tomasz Lis, redaktor naczelny Newsweek Polska, a gazeta przez niego prowadzona zajęła czwarte miejsce w zestawieniu obserwowanych mediów. Trzecim dziennikarzem w top20 jest Jarosław Kuźniar. (mw)