Kreatywność i chęć zerwania z negatywnym wizerunkiem. O najlepszych pomysłach promocyjnych Pornhuba pisze w Nowym Marketingu Wojciech Samborski.
Autor przypomina m.in. o zeszłorocznym konkursie na dyrektora kreatywnego serwisu. Zadaniem było stworzenie inteligentnej reklamy, którą można pokazać bez cenzury i ograniczeń wiekowych. Wybrana praca pojawiła się na Times Square w Nowym Jorku, a autorowi na rok powierzono stanowisko dyrektora kreatywnego. Pornhub zaangażował się także w kampanię CSR z okazji Dnia Drzewa. W ramach akcji „Give America Wood” za każde sto obejrzeń filmów z konkretnej kategorii serwis zobowiązał się sadzić jedno drzewo. Poskutkowało to przeszło milionem wyświetleń przez cały czas trwania kampanii i około 15 tysiącami posadzonych drzew.
Jak czytamy dalej, na wizerunek serwisu i jego obecność w mediach ma wpływ prowadzony od 2013 roku dział Pornhub Insights. Znajdują się tam informacje na temat najpopularniejszych kategorii i haseł, dane dotyczące ilości wyświetleń, podsumowania minionych lat czy historia pornografii. Skutkuje to pojawianiem się linków do strony w zwykłych mediach, które na bezpośrednie linkowanie do serwisu pornograficznego by się nie zdecydowały. (mb)