Jak informuje regionalny portal silesia-region.pl zakończona w maju ogólnopolska kampania reklamowa województwa śląskiego „Śląskie – pozytywnie nakręceni polecają” poprawiła wizerunek regionu i zwiększyła o kilkanaście procent odsetek Polaków, którym kojarzy się on pozytywnie.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie władz województwa wynika też, że odsetek osób, którym Śląskie kojarzy się raczej dobrze lub zdecydowanie dobrze, wzrósł dzięki kampanii – z 50 proc. do 64 proc.
Zmniejszyła się przy tym liczba respondentów wskazujących na stosunek obojętny – z 30 do 23 proc. Wzrósł natomiast odsetek badanych dostrzegających walory turystyczne województwa – z 33 proc. do 41 proc.
Reklamówki miały pokazywać potencjał turystyczny województwa wciąż postrzeganego w Polsce przez pryzmat negatywnych stereotypów: m.in. problemów gospodarczych i społecznych związanych z górnictwem i przemysłem ciężkim, a bogatego w atrakcje turystyczne i potencjał 5 mln mieszkańców.
Kampanię przygotowały Grupa Eskadra oraz domy mediowe U2 Media i Metropolis. (mk)
Czytaj więcej