Coca-Cola od lat sponsoruje igrzyska. Do mistrzostwa opanowała też sztukę promowania. Według Google’a wyszło jej to na tyle dobrze, że najbardziej wśród wszystkich marek skorzystała na Igrzyskach Olimpijskich w Rio – czytamy w qz.com.
W swoim badaniu Google wzięło pod lupę 12 marek, których reklamy najczęściej pojawiały się w amerykańskiej stacji NBC podczas transmisji igrzysk olimpijskich. Na podstawie odpowiedzi około 700 osobowej grupy autorzy raportu ocenili, które marki zostały najlepiej zapamiętane, a także czy nastawienie respondentów do reklamowanych produktów uległo zmianie. Przy analizie wzięto również pod uwagę zapytania związane z reklamami, jakie użytkownicy Google wpisywali w wyszukiwarkę.
[[{“fid”:”22354″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
We wszystkich obszarach dobre wyniki uzyskała reklama Coca-Coli „That’s gold”. Co ciekawe jednak, najbardziej rozpoznawalna okazała się kampania Nike pod hasłem „Unlimited”, w której wystąpił Chris Mosier – pierwszy transseksualny sportowiec w reprezentacji USA. Kampanię Nike pamiętało 35 proc. respondentów, podczas gdy kampanię Coca-Coli – 33 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Tide, McDonald’s oraz Samsung.
[[{“fid”:”22355″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Niektóre reklamy telewizyjne sprowokowały również widzów do szukania tematów, kontekstów i produktów, o których mowa w filmikach. Tak było z BMW – producent w czasie igrzysk wyemitował filmik o nowo zaprojektowanym wyścigowym wózku dla niepełnosprawnych – gotowym do użycia podczas paraolimpiady. W efekcie informacje o produkcie marki i samym BMW szukano 3,2 razy częściej niż o pozostałych 12 analizowanych firmach. (mw)
[[{“fid”:”22353″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]