czwartek, 19 września, 2024
Strona głównaAktualnościCoca-Cola rezygnuje z seksistowskej kampanii Sprite'a. W odpowiedzi na krytykę internautów

Coca-Cola rezygnuje z seksistowskej kampanii Sprite’a. W odpowiedzi na krytykę internautów

#BrutallyRefreshing (brutalne orzeźwienie) – to hasło marki Sprite, towarzyszące kampanii, która ruszyła na początku 2016 roku w Irlandii. Na materiałach reklamowych można było zobaczyć takie zdania jak: „Oglądała więcej sufitów niż Michał Anioł” czy „Nie jesteś popularna. Jesteś łatwa”. Coca-Cola wywołała tym burzę w mediach społecznościowych. O sprawie pisze bbc.com.

Jak czytamy, wszystko zaczęło się od pojawienia się reklamy Sprite’a na portalu JOE.ie. Zareagowały na nią zarówno kobiety, jak i mężczyźni, do których przede wszystkim była skierowana kampania. Odebrali ją jako seksistowską – podaje źródło.

Wśród zainteresowanych znalazła się prezenterka Louise McSharry z irlandzkiego radia RTE 2fm, która zamieściła zdjęcie reklamy na Twitterze. Na odpowiedzi innych użytkowników nie trzeba było długo czekać. Jedna z internautek Emma Turley zapytała: „Ktoś naprawdę zatwierdził tę okropną, mizoginiczną kampanię reklamową?”. Niektórzy użytkownicy Twittera dodali hashtag #everydaysexism.

Źródło: Twitter/Louise McSharry
 

Jak informuje bbc.com, zdanie w sprawie zabrał redaktor JOE.ie Paddy McKenna. Powiedział, że reklama jest całkowicie sprzeczna z tym, co jest publikowane na stronie na temat traktowania kobiet. „Każdy, kto czytał stronę, wie, że to nie odzwierciedla wartości marki Joe. To nie powinno się tam znaleźć i zostało usunięte”.

Dalej czytamy, że rzecznik Coca-Coli przeprosił za wszelkie szkody spowodowane kampanią w Irlandii. „Od momentu wprowadzenia na rynek w Irlandii, Sprite miał być kojarzony z indywidualnością i autoekspresją i zawsze byliśmy zobowiązani do dostarczania najwyższego standardu reklamy. (…) Zdajemy sobie sprawę, że w tej konkretnej sytuacji treść nie spełnia tej normy i przepraszamy. Kampania teraz dobiegła końca, a reklama, o której mowa, nie pojawi się ponownie”.

Dowiadujemy się również, że Sprite jest znany z odważnych haseł. Serwis bbc.com przywołuje także wcześniejsze „mądrości” marki m.in. „Wszyscy mamy jednego ciasnego przyjaciela”, „Jedno zanurzenie nigdy nie wystarcza”. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj