Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazała 11 grudnia emisji świątecznego spotu marki Hoop Cola, powołując się na poszanowanie przekonań religijnych odbiorców.
KRRiT uważa, że „w reklamie wykorzystano melodię kolędy »Hej kolęda, kolęda«. Zgodnie z tradycją polskiej kultury pieśni religijne mają istotne znaczenie i wymiar dla kształtowania zwyczajów rodzinnych i więzi społecznych”.
Zarząd Hoop Coli w odpowiedzi na pismo KRRiT napisał m.in. : „użycie w spocie, jako podkładu muzycznego, powstałej na przełomie XVII i XVIII wieku, melodii ludowej pastorałki (nie będącej pieśnią religijną – jak to wskazano w Piśmie) powszechnie znanej pod tytułem „Hej w dzień narodzenia” (w Piśmie wskazano tytuł „Hej kolęda, kolęda”), nie miało w żadnym wypadku na celu ośmieszenia, czy też dyskryminowania wyznawców jakichkolwiek religii, w tym chrześcijańskiego systemu wartości”. Hoop Polska zwróciła się do KRRiT o ponowne rozpatrzenie decyzji, a do tego czasu będzie emitowała swoje inne spoty.
Czytelników, zachęcamy do obejrzenia spotu na stronie: www.hoopcola.pl i komentowania czy rzeczywiście spot obraża uczucia religijne, a także wyrażania opinii na stronach PRoto.pl – czyj wizerunek: Hoop Coli, czy KRRiT bardziej ucierpi na całej sprawie. (ml)
Tymczasem 15 grudnia ruszyła nowa kampania Hoop Coli „Colędawanie – Karaoke”. To odpowiedź firmy Hoop Polska na wezwanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do zaprzestania emisji poprzedniego spotu świątecznej kampanii marki Hoop Cola. Nowa reklama zachowuje podkład muzyczny oryginalnej kampanii, a słowa przekazuje w postaci wyrazów, wyświetlanych na dole ekranu jak w KARAOKE. Bohaterowie spotu mają zaklejone usta czarnym paskiem.