czwartek, 21 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościColian z nową identyfikacją wizualną

Colian z nową identyfikacją wizualną

Firma Colian, producent wyrobów spożywczych, w lutym 2022 roku zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Nowy wizerunek marki oparty jest na motywie drzewa i ma odzwierciedlać wartości firmy i podkreślać jej cechy carakterystyczne: rozwój, kreatywność, polskie korzenie oraz rodzinność.

Jak wyjaśnia firma, po zmianie identyfikacja wizualna w symboliczny sposób przedstawia historię przedsiębiorstwa Colian, które zaczęło działalność w 1990 roku od produkcji ziół i przypraw (jako Ziołopex). „Ponad 30-letniej aktywności biznesowej dało więc początek… ziarno. Pielęgnowane przez lata w duchu przedsiębiorczości, dostarcza plony, z których czerpią dziś kolejne pokolenia” – przekazuje firma w komunikacie. „Wyrastające z ziarna drzewo przedstawia szerokie portfolio Colian” – dodaje marka.

Stare logo Colian

W nowej identyfikacji znalazły się – ułożone w uporządkowaną kompozycję piktogramów – ikony nawiązujące do wytwarzanych przez firmę produktów takich marek jak Appetita, Jutrzenka, Familijne, Jeżyki, Akuku!, Goplana, Grześki, Hellena, Siesta, Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Elizabeth Shaw oraz Lily O’Brien’s. W strukturze drzewa znajdują się m.in. butelka Oranżady Helleny czy zarys ciastka Jeżyka. „Całość dopełniają ornamenty roślinne będące nawiązaniem do natury, która dostarcza surowce niezbędne do realizacji procesów produkcyjnych” – wyjaśnia dalej marka.

Odświeżone zostały logotypy spółek należących do Grupy – znaki mają być bardziej charakterystyczne, a litery wyraziste. W każdym logotypie nad literą „i” pojawia się kropka wybranym dla danej firmy kolorze, która ma być „symbolicznym nawiązaniem do ziarna”.

„Ukazanie różnorodnej oferty produktowej w oryginalny i jednocześnie łatwy do zapamiętania sposób, przy nawiązaniu do wyznawanych przez firmę wartości, było prawdziwym wyzwaniem. Zależało nam na podkreśleniu rodzinności, a drzewo okazało się idealnym symbolem (analogia do drzewa genealogicznego). Nieoczywista prostota nadaje całej koncepcji kreatywnego wyrazu, a fakt, że grafika jest niczym nieograniczona, oznacza, że Colian nadal rośnie w siłę, rozwija się i wyznacza kolejne cele biznesowe” – mówi Joanna Kąkol, rzeczniczka prasowa firmy Colian.

W logo Colian znalazł się kolor zielony – ma on być nawiązaniem do natury, z której firma „czerpie surowce wykorzystywane w produkcji znanych i cenionych marek”. Sygnet stanowi rozeta „o naprzemiennie wypełnionych ramionach”, symbolizująca „różnorodność, rozkwit i rozwój”.

Logo Colian Logistic kolorem żółtym nawiązuje do palety barw wykorzystywanej przez firmę wcześniej. W tym przypadku sygnet składa się z dwóch grotów, które „symbolizują ruch, postęp i kierunek – atrybuty idealnie wpisujące się w szeroko rozumianą działalność logistyczną”.

Nowe logo

Stare logo

W logo Colian Developer wykorzystano z kolei bordowy kolor, który „podkreśla zarówno kropkę będącą symbolem ziarna, jak i sygnet w kształcie domu”.

Nowe logo

Stare logo

„Przed przystąpieniem do prac nad nową identyfikacją wizualną Grupy Colian postawiliśmy sobie za cel, by finalnie wypracowany koncept był prosty w przekazie i jednocześnie unikalny, a poszczególne spółki komunikowały przynależność do jednej grupy kapitałowej przy zachowaniu własnej indywidualności” – komentuje Joanna Kąkol.

Poza zmianą identyfikacji wizualnej firma uruchomiła też nową stronę internetową, której kreacją i wdrożeniem zajęła się agencja Human2Human z Poznania. Identyfikacja wizualna jest efektem współpracy warszawskiej agencji kreatywnej Jump Group i działu marketingu korporacyjnego i PR firmy Colian. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj