Jak podaje portal pb.pl, były futbolista NFL, Colin Kaepernick, który był twarzą ostatniej kampanii Nike, postanowił zastrzec swój wizerunek. Chodzi o czarno-białą grafikę, na której widać jego twarz oraz włosy.
Jak czytamy, we wniosku o przyznanie znaku towarowego, który pojawił się na stronie Amerykańskiego Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych, Kaepernick zaznaczył, że chodzi o użycie grafiki z jego wizerunkiem na przedmiotach takich jak odzież, zabawki, słodycze i kubki – informuje źródło.
O kontrowersjach wokół udziału Colina Kaepernicka w kampanii „Just do it” Nike pisaliśmy już wcześniej. Sportowiec przysporzył sobie wielu wrogów po jednym z meczów, kiedy to odmówił stania na baczność i uklęknął podczas odgrywania hymnu USA, by zaprotestować przeciwko niesprawiedliwościom rasowym i brutalności policji.
Wiele osób krytykowało wówczas markę Nike za współpracę ze sportowcem. Użytkownicy portali społecznościowych publikowali zdjęcia zniszczonych ubrań tej marki na znak protestu. (pm)