„Jesteśmy zalewani informacjami. Nie potrzebujemy więcej treści. Chcemy znaleźć sposób, by szybciej do nich dotrzeć” – zauważa Heidi Cohen w artykule. Ma nam w tym pomóc content curation, czyli technika zarządzania treścią.
Jak czytamy na stronie autorki, na największy chaos informacyjny narzekają dzisiaj internauci. A to ma wpływ na funkcjonowanie marek w mediach społecznościowych. W końcu, jeśli nie potrafimy szybko dotrzeć do interesującej nas informacji, szybko się zniechęcamy. Dlatego, jak radzi Cohen, warto zarządzać daną treścią. Jak to zrobić? W odróżnieniu od tworzenia nowych, wykorzystujemy informacje już istniejące. Istotną rolę odgrywa tu osoba, która pełni funkcję opiekuna treści. To właśnie ona ustala, które wiadomości są wartościowe dla danego tematu. A odpowiednio zarządzane treści pomagają budować wizerunek marki – czytamy dalej. Autorka zwraca uwagę jeszcze na jedną rzecz. Marketerzy czują potrzebę ciągłego dzielenia się wiadomościami. „Jednak w dzisiejszym zalewie informacji, mniej może być więcej – przynajmniej z punktu widzenia słuchaczy” – podsumowuje w artykule. (mw)