“Dla rolników jest agrarną wersja The Rolling Stone. Dla współczesnych marketerów jest rzeczą godną podziwu: magazyn stworzony przez markę, który narodził sie kilka generacji przed powstaniem pojęcia content marketingu” – Kate Gardiner.
Pierwszym punktem na historycznej osi czasu content marketingu jest John Deere (amerykański producent maszyn rolniczych) i wydany przez niego po raz pierwszy w 1895 roku magazyn The Furrow. Jest to jeden z pierwszych przykładów skutecznego content marketingu. Sukcesu magazynu upatruje się w tym, ze Deere wykorzystał coś, na czym najbardziej zależało jego klientom, czyli rolnikom. Ich najważniejszym celem było zmaksymalizowanie korzyści, jakie płynęły z prowadzenia gospodarstwa rolnego, a to wymagało odpowiedniej wiedzy. Tę zaś dostarczał magazyn The Furrow.
Okładki magazynu The Furrow z roku 1960 (po lewej) i 2013 (po prawej)
Obecnie magazyn jest wydawany w 12 jezykach w około 40 krajach, a jego coroczny nakład obejmuje około 1,5 miliona egzemplarzy! Magazyn jest dostępny w wersji papierowej i on-line. Co ciekawe, mimo faktu, że nowe technologie zmieniły równiez swiat rolniczy Ameryki, wciąż wiekszą popularnoscią cieszy się tradycyjne, papierowe wydanie The Furrow. Warto również zaznaczyć, że magazyn nie był od razu perłą content marketingu. Przeglądając jego archiwalne wydania, można zaobserwować ewolucję: od czasopisma z odrobiną kryptoreklamy aż po współczesny poradnik, dostarczający rolnikom specjalistycznej wiedzy, a jednocześnie opowiadający o stylu życia i problemach na terenach wiejskich.
Powyższy fragment pochodzi z e-booka „Historia content marketingu”, przygotowanego przez firmę WhitePress. Ta bezpłatna publikacja dostępna jest tutaj
PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji