poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCopywriting bez polotu. Większość krajów nie potrafi się reklamować

Copywriting bez polotu. Większość krajów nie potrafi się reklamować

Kreatywne pisanie nie jest mocną stroną wielu krajów. Udowadnia to mapa sloganów państwowych przygotowana przez brytyjski portal turystyczny. Ilustracja pokazuje, że niektórym brakuje też wiedzy z zakresu geografii.

O szczegółach czytamy w fpiec.pl. Oprócz konwencjonalnych zdań, bywają też takie, które wprowadzają w błąd. Ten promujący Syrię – „Zawsze piękna” – nie ma nic wspólnego z wyniszczającą cały kraj i jego obywateli wojną –  zwraca uwagę autor tekstu. Tajwan zatrważa nieznajomością geografii i nazywa swój kraj „Sercem Azji”.

screen z boredpanda.com

By zrozumieć przesłanie z Salwadoru potrzeba z kolei dłuższej chwili. Kraj reklamuje się jako „45-minutowe państwo” i dopiero po głębszej analizie okazuje się, że odnosi się to do krótkich dystansów pomiędzy krańcami kraju.
Włochy zapraszają turystów sloganem „Wykonano we Włoszech” a St Lucia postawiła na sztampowe hasło „Po prostu pięknie”. Polska natomiast zachęca, by „ruszyć wyobraźnią”.
Mapa jest dostępna tutaj. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj