poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCoraz większy apetyt agencji na pracowników. W III kwartale najwięcej ofert opublikowało...

Coraz większy apetyt agencji na pracowników. W III kwartale najwięcej ofert opublikowało MSLGROUP

Jak wynika z raportu PRoto.pl, w okresie od lipca do września agencje opublikowały 331 ofert, co stanowi 71 proc. ogółu ogłoszeń z III kwartału tego roku.

W III kwartale pojawiło się łącznie 465 ofert pracy. W analogicznym okresie w ubiegłym roku tych ogłoszeń było mniej, bo 412. Najwięcej (331 ofert)  pochodziło od agencji. Firmy opublikowały łącznie 126 ogłoszeń – ta liczba uwzględnia także oferty od instytucji. Raport uzupełnia 8 ofert od pośredników.

Okres wakacyjny i początek jesieni nie sprzyjał PR-owcom w  szukaniu pracy w firmach i instytucjach. W lipcu opublikowały one jedynie 46 ofert, w sierpniu o dwa ogłoszenia mniej. Tendencję spadkową można było zobaczyć także w tym samym czasie w zeszłym roku. Niech pocieszeniem będzie fakt, że wrzesień z liczbą 36 ofert od firm i instytucji wypadł lepiej niż w ubiegłym roku, gdzie ogłoszeń było 25. Sytuację ratują agencje. Z każdym miesiącem rosło ich zapotrzebowanie na nowych pracowników: w lipcu opublikowały 97 ofert, w sierpniu 105 a we wrześniu 129 ofert. Na agencyjnym rynku pracy najbardziej aktywne było MSLGROUP, które łącznie opublikowało 14 ofert.

Sprawdź aktualne oferty pracy dla PR-owców

Największą szansę na zatrudnienie w agencji mieli konsultanci. Łączna liczba ofert na tego rodzaju stanowiska wyniosła bowiem 121. Dużo mniejszy popyt na konsultantów i asystentów występował wśród firm i instytucji (19 ofert). Zdecydowanie częściej poszukiwały one specjalistów, publikując 71 ofert.

W III kwartale zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w Warszawie. Z województwa mazowieckiego pochodziły 342 oferty pracy, o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Na poniższej infografice nie uwzględniono pięciu ofert: cztery dotyczyły pracy zdalnej, a jedna pracy poza Polską.

W przypadku firm w III kwartale dominowała branża marketingowa, szkoleniowo/doradcza i finansowo/ubezpieczeniowa. W przypadku agencji większość ofert nie zawierała wzmianki o branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.

Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 86 proc. ogłoszeń z całego III kwartału.

Kliknij w infografikę, aby ją powiększyć

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj