środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościCoty apeluje o zmianę definicji piękna. Rusza kolejna odsłona kampanii

Coty apeluje o zmianę definicji piękna. Rusza kolejna odsłona kampanii

Firma kosmetyczna Coty, która ma w swoim portfolio marki z kategorii zapachów, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała, poinformowała o starcie kolejnej odsłony kampanii „#UndefineBeauty”.

Ogłoszona 18 marca 2025 roku inicjatywa ma obalać mity dotyczące piękna oraz przedstawiać perspektywy i opinie z zakresu neuronauki, sztuki, mediów społecznościowych, socjologii oraz zdrowia psychicznego. Jednocześnie akcja ta ma za zadanie podkreślić potrzebę podjęcia wspólnych działań na rzecz zmian.

W ramach kampanii zorganizowano interdyscyplinarne spotkanie ekspertów w celu przedyskutowania restrykcyjnych ideałów i definicji piękna. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Ewa Grzelakowska-Kostoglu, beauty influencerka znana w internecie jako Red Lipstick Monster, Anita Bhagwandas, dziennikarka i pisarka, czy Priya Srinivasan, Chief People And Purpose Officer w Coty.

Źródło: youtube.com/CotyInc.

Jak wspomina profesor John-Dylan Haynes z Uniwersytetu Medycznego Charité w Berlinie, psycholog i naukowiec zajmujący się badaniem mózgu, „nie istnieje jedna, obiektywna definicja piękna”. Według niego nasze postrzeganie piękna jest bowiem nabyte, a nie ewolucyjne.

„Jako globalna firma kosmetyczna rozumiemy naszą odpowiedzialność za promowanie różnorodnych wizji piękna. Nasze nieustające zaangażowanie w tę kampanię, w tym zorganizowany przez nas panel dyskusyjny z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, podkreśla naszą determinację, by tworzyć piękno dla wszystkich. Naszym celem jest sprawienie, aby każda osoba czuła się najpiękniejszą wersją siebie” – mówi Sue Nabi, CEO Coty.

Kampania „#UndefineBeauty” rozpoczęła się w 2023 roku opublikowaniem przez Coty listu otwartego do głównych wydawców słowników języka angielskiego. Firma wzywała ich do aktualizacji definicji słowa „beauty” (piękno). W podręcznikach często przywoływanym przykładem użycia tego wyrazu jest bowiem zdanie: „she was considered a great beauty in her youth” („uważano ją za wielką piękność w młodości”). Do tej pory wydawcy słowników nie odpowiedzieli na to wyzwanie, dlatego Coty ponownie apeluje o zmianę definicji, aby lepiej odzwierciedlała ona wartości współczesnego społeczeństwa.

Czytaj też: Firma kosmetyczna chce zmienić definicję „piękna”. Rusza kampania „#UndefineBeauty”

Firma zachęca wszystkich do przyłączenia się do inicjatywy i wspólnego działania na rzecz zmian przez podpisanie petycji na stronie change.org. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj