sobota, 17 maja, 2025
Strona głównaAktualnościCRM w branży telekomunikacyjnej

CRM w branży telekomunikacyjnej

Na łamach miesięcznika Personel + Zarządzanie czytamy o sposobach na udoskonalanie relacji z klientem w przedsiębiorstwach z branży telekomunikacyjnej. Najważniejszym powodem do starań o skuteczny system CRM (Customer Relationship Management) jest fakt, że ponowne pozyskanie klienta jest trzy- lub pięciokrotnie droższe niż jego utrzymanie.
„W CRM należy stosować metodę małych kroków. Nie zaczyna się od systemu, ale od ludzi, od zmiany ich mentalności, podejścia do klienta” – pisze autor artykułu, Jacek Powałka. Jego zdaniem najważniejszym elementem w systemie CRM są pracownicy firmy. To od ich właściwego doboru, motywacji i szkoleń zależy kształt relacji z klientem. Jacek Powałka podkreśla, że bardzo istotny jest system zbierania i przetwarzania informacji. Jego zdaniem nie ma sensu inwestowanie w bardzo rozbudowane systemy komputerowe, które będą wykorzystywane w niewielkim stopniu. Podkreśla, że podstawą do właściwej relacji z klientem jest dobry i konkurencyjny produkt, poparty atmosferą wzajemnego zaufania i lojalnością klienta.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj