Konsumenci wolą być partnerem dla danej firmy, współtworząc jej produkty i usługi. Pomocny jest crowdsourcing, który „opiera się na ogromnym potencjale społeczności i współczesnych kanałów komunikacji” – przekonuje Lena Kostylewa, współzałożycielka corton.pl.
Media społecznościowe, a konkretnie crodwsourcing, pozwalają klientom na ingerencję w oferty producentów czy dostawców. Dzięki temu „nad rozwiązaniem jednego zadania czy problemu może pracować wiele osób w tym samym czasie i w różnych miejscach, wzajemnie się inspirując i zachęcając do działania” – twierdzi Kostylewa. Ponadto zaangażowanie konsumentów może bardzo dobrze wpłynąć na wizerunek oraz zwiększyć rozpoznawalność firmy – czytamy w Pulsie Biznesu. Inicjatywy oddolne to również okazja na znaczne oszczędności. „Niektóre firmy dzięki wykorzystaniu zaangażowania konsumentów odnotowują redukcje kosztów o 15 proc. Komunikujące się on-line społeczności odciążają działy obsługi klienta, odpowiadając sobie nawzajem na pytania i zwiększając zainteresowanie ofertą przedsiębiorstwa” – informuje Tomasz Kaczyński, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Capgemini.
Z takiego rozwiązania skorzystało Ministerstwo Gospodarki, które uruchomiło centrum kontaktowe (wirtualny doradca, call center i live chat). Jednak najważniejszym elementem ma być interaktywny system obsługi tysięcy zapytań, które zadają przedsiębiorcy i użytkownicy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dowiadujemy się w gazecie (kg)