niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualnościCSR: branża logistyczna pod ekologiczną presją

CSR: branża logistyczna pod ekologiczną presją

„Ekologiczna presja, jaką na producentach i usługodawcach wywiera UE, sprawiła, m. in., że ograniczanie emisji CO2 należy do najważniejszych działań CSR” – informuje Puls Biznesu. Działania te będą dotyczyć zarówno małych jak i dużych firm.

Marta Szymborska, koordynator działań marketingowych i CSR w Grupie Raben, na łamach Pulsu Biznesu twierdzi, że „firmy logistyczne będą włączone w raportowanie niezależnie od liczby zatrudnionych. Wydaje się, że większość dużych operatorów transportowych jest do tego przygotowana”. Jak czytamy dalej, co prawda większość z nich oficjalnie deklaruje, że realizuje działania CSR z tego zakresu, to jednak spora liczba przedsiębiorstw nawet nie jest nawet świadoma, że z nich korzysta. Firmy powinny o tym pamiętać, bo mogą czerpać dla siebie z tego korzyści – według „Global Climate Change Report 2013”, firmy, które dbają o ekologię „mają lepsze wyniki finansowe” – podaje dziennik.

Beata Konecka, menedżer ds. marketingu DB Schenker Logistics, twierdzi, że „CSR to odpowiedzialność w codziennym podejściu do biznesu. To dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, doskonalenie rozwiązań dla klientów i budowanie bezpiecznych i ekologicznych produktów. CSR jest integralnym elementem biznesu.” – czytamy w Pulsie.

Jakich działań CSR oczekują od przedsiębiorstw sami konsumenci? Autor artykułu, Maciej Bołtryk podkreśla, że wymieniają oni właśnie kwestie dbania o środowisko oraz bezpieczeństwa na drodze.

Jak czytamy dalej, logistyczna Grupa Raben, zorganizowała np. kampanię społeczną pod szyldem: „Transport jest potrzebny”, mającą na celu uświadomienie odbiorcom rangi przewozów dla gospodarki i człowieka, zmianę wizerunku transportu, który często „postrzegany jest przez pryzmat korków i dziur na drodze” oraz proponowanie klientom nowych rozwiązań ekologicznych. „Proponujemy klientom ekologiczne rozwiązania przewozowe, np. transport termoidalny. W zapytaniach przetargowych nikt już nie pyta o certyfikaty środowiskowe. Klienci pytają o rodzaj tych certyfikatów. Nie pytają czy mierzymy emisję CO2, lecz o ile planujemy ją obniżyć. Pewne elementy stały się oczywiste, ale i konieczne” – mówi Szymborska dla Pulsu.  (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj