Wzrasta świadomość inwestorów giełdowych dotycząca działań z obszaru CSR. Akcje spółek, które przestrzegają dobrych praktyk, stają się dla nich cenniejsze – wynika z raportu firmy Martis Consulting opracowanego na zlecenie GPW.
Według badania zaprezentowanego w TV Biznes akcjonariusze doceniają działania z obszaru CSR, choć nie są jeszcze w pełni świadomi, z czym wiąże się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. „(…) oni nie do końca jeszcze rozumieją, na czym polegają dobre praktyki (…) W ramach tzw. CSR-u mieści się stosunek do klienta, pracownika, informacji oraz daleko idąca rzetelność kupiecka (…)” – mówi w programie „Nie tylko pieniądz” Krzysztof Opolski z Uniwersytetu Warszawskiego.
Zdaniem Małgorzaty Przybylskiej z Martis Consulting tematyka CSR jest w Polsce niedowartościowana, a badania świadomości społecznej w tym obszarze to dziedzina, która dopiero się rozwija. (iw)