Magdalena Budzińska pisze na łamach Pulsu Biznesu o wpływie prowadzenia programu CSR na długofalowe wyniki finansowe firmy. „Wartość firmy to nie tylko kurs akcji” – czytamy w artykule. „Warto przyjrzeć się temu, jak wyłonione dzięki takim kryteriom firmy, najlepsze i najbardziej dynamiczne wpływają na sytuację regionu, w którym działają”. Wiele firm zdaje sobie sprawę, że ich sukces zależy od indywidualnego rozwoju każdego pracownika, dlatego organizuje dla nich kursy i szkolenia, dopłaty do studiów oraz dba o opiekę zdrowotną.
Kolejnym ważnym wymiarem CSR jest troska o środowisko naturalne i otoczenie, w którym działa przedsiębiorstwo. Innymi zadaniami są akcje związane ze zdrowiem, edukacją i bezpieczeństwem prowadzone na rzecz społeczności lokalnej. Koszty prowadzenia CSR można traktować jako swoistą inwestycję: „Samorządy świadome tego wkładu potrafią wyrażać wdzięczność nie tylko przyznając nagrody, zaangażowanie procentuje również konkretnymi programami wsparcia”.