Tomasz Murawski na łamach Gazety Finansowej pisze o korzyściach, jakie mogę płynąć z angażowania się firmy w społeczną odpowiedzialność biznesu. Autor zauważa, że w obecnych czasach sprawy ekologii i zagadnienia z zakresu etyki stały się kluczowymi tematami rozmów na każdym szczeblu rozwijającej się firmy. Dodaje także, że trudna sytuacja finansowa nie upoważnia do tego, by zapomnieć o tym, jaką rolę w świadomości społeczeństwa odgrywa dane przedsiębiorstwo.
Murawski podkreśla, że instytucje finansowe w dobie kryzysu, by zachować dobre imię, powinny budować wizerunek firmy przyjaznej środowisku. „Działalność przedsiębiorstwa w tym zakresie może przynieść ewidentnie same korzyści (…) kluczowe jest ekonomiczne przełożenie tych działań dla przedsiębiorstwa wdrażającego CSR”.
Autor podkreśla znaczenie raportowania działań CSR-owych, ponieważ w ten sposób jasno i klarownie firma zdaje sprawozdanie ze swoich prospołecznych inicjatyw. Do korzyści wynikających ze stosowania CSR-u zalicza także m.in.: większe poparcie społeczeństwa dla działań firmy, większą zdolność przyciągania klientów czy przyciąganie funduszy inwestycyjnych do firm. (mk)