niedziela, 29 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościCSR w firmach: działania na rzecz innych w trosce o swoją przyszłość

CSR w firmach: działania na rzecz innych w trosce o swoją przyszłość

Praktyka CSR ułatwia dialog ze społecz­nością lokalną i wspiera inicjatywy służące społeczeństwu. „Polityka firm nakiero­wana jest na współpracę z rządami państwa, społeczeństwem, by m.in. uświadamiać o zagrożeniach i konieczności zapobiegania im” – czytamy w Gazecie Finansowej.

Tygodnik przypomina, że od kilkunastu lat polskie firmy coraz chętniej angażują się w społeczną odpowiedzialność biznesu, przeznaczając swój zysk na działania prospołeczne. To nie tylko dotacje finansowe, lecz także wdrażanie innowacji, długoletniej strategii w zakresie realizacji danej misji. „Firmy zyskują wiele – m.in. bezpieczną przy­szłość, wiarygodność, szacunek i satysfakcję” – dodaje Karolina K. Kuzia, autorka tekstu.

Pionierami w kreowaniu CSR-u były duże, międzynarodowe korporacje. „Z czasem pojęcie spo­łecznej odpowiedzialności biznesu zyskało poparcie rządów wielu krajów. Zostało ujęte w Strategii Lizbońskiej Unii Europejskiej, a w Wielkiej Brytanii zostało powołane na­wet, ministerstwo ds. CSR-u. Etyka stała się ważnym elementem odpowiedzialności spo­łecznej biznesu” – przypomina Kuzia.

Jak to wygląda w praktyce? Dbanie o edukację, prawa pracowników, środowisko naturalne, eliminowanie skażeń ekologicz­nych związanych m.in. z awariami tankow­ców czy z wyciekiem substancji chemicznych, ograniczanie zużycia energii, wody i papieru to tylko kilka przykładów związanych z CSR-em. Jak zauważa autorka, ważne jest nie tylko, jak wytwarzany jest pro­dukt, lecz także jak zachowuje się dany pro­ducent w określonych sytuacjach. „Dlatego pojawiają się oczeki­wania zarówno ze strony interesariuszy, jak i konsumentów, aby korporacje wzięły odpo­wiedzialność za działania mające na celu po­prawę warunków życia na świecie” – czytamy dalej. Zaangażowanie społeczne firm oznacza więc wsparcie innych w trosce o swoją przy­szłość. (mw)

 

 


 

Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u: CSR – skuteczna odpowiedzialność biznesu


 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj