CSR to już nie tylko akcje charytatywne organizowane na rzecz potrzebujących, ale odpowiedzialność społeczna, której coraz więcej zauważamy w działaniach polskich firm. To ona buduje relacje w firmie i poza nią. Społeczna odpowiedzialność wpisana w strategię rozwoju może przynieść pozytywne korzyści zarówno potrzebującym jak i pomagającym – czytamy w Briefie
W ostatnich latach zauważa się trend, polegający na dobieraniu przez firmy partnerów społecznych spośród organizacji pozarządowych. „Organizacje NGO to bardzo ważny partner dla biznesu. To one często identyfikują ważne problemy społeczne. Co więcej, mają doświadczenie w ich weryfikacji. Nierzadko także lata działalności pozwoliły na wykształcenie programów służących ich rozwiązywaniu” – podaje Brief
Wdrażana strategia społecznej odpowiedzialności pozwala na budowanie wizerunku nie tylko na zewnątrz firmy, ale w jej wnętrzu. Działania, w których udział bierze więcej pracowników przyczyniają się do integracji i świadomości, że robi się coś w grupie. Praca mająca szlachetny cel, pozwala wziąć odpowiedzialność nie tylko za siebie i współpracowników, ale również za całą społeczność, w której funkcjonujemy.
„Dzisiaj wiadomo już, że CSR na całym świecie jest się jednym z kluczowych elementów planowania strategii rozwoju tak dużych, jak również średnich i małych firm. W Polsce sztuki tej dopiero się uczymy” – czytamy w Briefie. (eo)