Cyfrowy Polsat zaprzecza, by wspierał działalność strony antyncplus.pl i profilu „Anty NC+” na Facebooku. Takie doniesienia pojawiły się w związku z reklamami platformy w tych kanałach. W oświadczeniu telewizji czytamy: „Nasza firma nie jest ani autorem, ani fundatorem tych stron i nie prowadzi żadnych aktywności działających na szkodę platformy nc+”.
Firma przekonuje, że obecność jej bannerów reklamowych na wskazanych stronach wynika z naturalnego mechanizmu działania reklamy internetowej i jest wynikiem algorytmów firm Google lub Facebook, których celem jest jak najefektywniejsze pozyskanie powierzchni reklamowej – czyli jak najskuteczniejsze dotarcie do grupy docelowej przy możliwie najniższych kosztach. „Cyfrowy Polsat nie jest zaangażowany w proces doboru stron, za pośrednictwem których wyświetlają się reklamy” – zaznaczają przedstawiciele platformy.
I podkreślają, że planowaniem i zakupem mediów dla Cyfrowego Polsatu zajmują się współpracujące z firmą agencje interaktywne, a rozliczenia z aktywności realizowanych w internecie we wskazanym zakresie są prowadzone z firmami Google i Facebook. „Nie posiadamy informacji, czy i na jakich zasadach firmy te rozliczają się z właścicielami strony www.antyncplus.pl i profilu „Anty NC+” w serwisie Facebook” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu.
Anty nc+ ma już 59 tys. śledzących profil. Oficjalny profil nc+ do tej pory zebrał prawie 67 tys. „lajków”. (es)