niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzarne myśli PR-owców

Czarne myśli PR-owców

Przegląd publikuje artykuł o „czarnym public relations”. Tekst jest próbą usystematyzowania tego zjawisko oraz metod jego stosowania. Teoretycy i praktycy PR, których wypowiedzi przywołane zostały w artykule, podają również przykłady dowodzące istnienia czarnego PR, ale w artykule czytamy także wypowiedź negującą istnienie „czarnego public relations”. Piotr Wysocki, były dziennikarz śledczy, współwłaściciel firmy MDI, której nazwa pojawiła się w mediach w kontekście czarnego PR, uważa to zjawisko za „humbug wymyślony przez dziennikarzy”. Wysocki twierdzi również, iż „mitem jest, że firmy PR-owskie przedstawiają dziennikarzom nieprawdziwe informacje”. Autorka artykułu, Helena Kowalik, pisze, że „zestaw metod, którymi załatwia się osobę czy firmę wskazaną przez klienta, jest urozmaicony”, a wśród nich są takie praktyki, jak podrzucanie mediom oszczerstw w formie notatek prasowych, anonimy i groźby wysyłane do redakcji bądź do poszczególnych autorów tekstów, czy zwerbowanie dziennikarza, który „z pełną świadomością podejmie temat”.
Artykuł

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj