poniedziałek, 6 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościCzarny PR koncernów

Czarny PR koncernów

„W polityce lekowej królują bałagan, skomplikowana refundacja, brak standardów leczenia. Kwitną zmowy cenowe, korupcja, czarny PR” – pisze Przegląd. W artykule „Lekowy rozbój” Iwona Konarska dowodzi, że w Polsce istnieje „gigantyczne lobby, swoista mafia”, która dba przede wszystkim o to, aby umieścić swoje produkty na liście leków refundowanych. Broni również sytuacji, w której nie ma kontroli nad receptami. W „zmowie lekowej” uczestniczą koncerny, lekarze, hurtownicy i aptekarze. „Jeśli budżet firmy farmaceutycznej przekracza budżet Polski, to nietrudno kupić każdego” – twierdzi dr Grzegorz Luboiński z Centrum Onkologii. Lekarze o nowych metodach leczenia wiedzą tyle, ile im powie rep, czyli przedstawiciel medyczny firmy, który uprawia „promocję na granicy uczciwości”. Źródłem wiedzy o lekach są też kongresy, a tam – stoiska i prelekcje osób związanych z koncernami. Brakuje obiektywnej edukacji, opłacanej przez państwo, są jedynie zjazdy szkoleniowe sponsorowane przez firmy. „Która firma dopcha się do lekarza, ta ma go na własność” – pisze Konarska, która twierdzi również, że materiał dziennikarski, „w którym specjaliści (utytułowani) powiedzą, że produkt konkurencji przyspiesza zejście, a nie wyzdrowienie”, kosztuje około 30 tys. zł.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj