Zbigniew Rytel na łamach Gazety Bankowej publikuje artykuł dotyczący public relations w polityce. Przywołuje przykłady telewizyjnych debat prezydenckich, które miały wpływ na wyniki wyborów. W nawiązaniu do nich zauważa, że „public relations stało się jednym z najważniejszych elementów zarządzania w życiu publicznym i gospodarczym”.
Do tej pory wielu osobom PR służył „urabianiu” opinii publicznej i obronie przed wścibstwem dziennikarzy. Jednak, jak zauważa autor artykułu, podejście do PR zmieniło się w ostatnich kilkunastu latach. Obecnie główną funkcją działań PR jest kształtowanie wizerunku i zarządzanie reputacją. Specjaliści z branży wiedzą, w jaki sposób ludzie odbierają informacje, a „nowoczesny PR skupia się na komponowaniu całości przekazu w harmonijny sposób z różnych elementów: wyglądu, sposobu zachowania, czasu i miejsca przekazania informacji, połączenia słowa z obrazem”. W zakończeniu autor artykułu przypomina, że PR to, co prawda nie czarodziejska różdżka, ale umiejętne wykorzystanie jego narzędzi może „czynić czary”.